۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳

با محوریت دیدار پوتین و دبیرکل سازمان ملل؛

رئیس‌جمهور ترکیه و گوترش بار دیگر رایزنی کردند

رئیس‌جمهور ترکیه و گوترش بار دیگر رایزنی کردند

رئیس‌جمهور ترکیه و دبیرکل سازمان ملل متحد در تماسی تلفنی درباره محورهای دیدار روز گذشته گوترش و پوتین در خصوص تحولات اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به صورت تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس گزارش مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، در این رایزنی تلفنی، دبیرکل سازمان ملل متحد اردوغان را در جریان گفتگوی دیروز خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو قرار داد.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مسکو گفته بود: مقامات کی یف به مدت طولانی بر دونباس فشار نظامی وارد کرده و ساکنان آن را تحت محاصره قرار داده بودند. توافق مینسک تلاشی مسالمت آمیز برای حل و فصل اوضاع در دونباس بود اما اوکراین به آن پایبند نماند. ما معتقدیم که خواهیم توانست بحران را از طریق روند دیپلماتیک حل کنیم و به انجام مذاکرات در استانبول ادامه می دهیم اما طرف اوکراینی به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می دهد و فاجعه بوچا را رقم زد. مذاکرات استانبول همچنان ادامه دارد و به حصول نتایج مثبت طی آن امیدواریم

این در حالیست که گوترش پیش از سفر به روسیه در آنکارا با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله آخرین تحولات اوکراین گفتگو کرده بود.

کد خبر 5476930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha